اندیشه ها

اندیشه ها
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات


🔸انتخابات آمریکا در حالی امروز با پیروزی دونالد ترامپ به پایان رسید که این انتخاب موجب بهت و حیرت ناظران سیاسی در داخل و خارج از کشور شده است.

در ایران اما انتخاب ترامپ، موجب سرخوردگی حامیان برجام و فعالان منتسب به جناحِ طرفدار مذاکره با آمریکا شده است؛

🔸این سرخوردگی از چند منظر قابل تامل و بررسی است؛


1⃣جناج حامی مذاکره با آمریکا تا پیش از این، ایدئولوژی جنگ طلبانه ترامپ را بارها مورد نقد و هجمه قرار می داده است و ترامپ را به احمدی نژاد تشبیه می کرد و او را مطلوب «دلواپسان» می خواندند!


2⃣جناج غرب گرا تماش تلاش خود را صورت می داده است تا کنش های جنگ طلبانه ایران را مسبب واکنش طرف آمریکایی معرفی نماید؛

✅لذا با پیروزی ترامپ اولا جنجال های پرطمطراق آنها برای مذاکره با آمریکا به محاق خواهد رفت چرا که آنها پیش از این، ترامپ را یک شخصیت افراطی و جنگ طلب معرفی نمودند تا سیاست تعامل محور او را به چالش بکشانند؛ اکنون اما با معرفی ترامپ به عنوان شخصیت تندرو و جنگ طلب، چگونه گزینه تعامل با آمریکا را بر روی میز مطالبات خود نگه دارند؟ در صورت ادامه سیاست های خصمانه ترامپ، چگونه ایران را مسئول واکنش های جنگ طلبانه آمریکا بدانند در حالی که خود، او را تندرو و خشن می نامیدند؟

لذا به نه نظر می رسد سیاست غرب گرایان و حامیان مذاکره با آمریکا خیلی زود به رویا تبدیل شد و این سرخوردگی ادامه زیست آنها در سایه تعامل با آمریکا غیر ممکن خواهد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
>